Nový FORD MUSTANG 2018: Je libo 450 nebo 290 koní..?

11.09.2017 18:19

Inovativní sportovní vůz modelový ročník 2018 ve specifikaci pro severoamerický trh se představil počátkem roku. Nyní se ikonický sporťák odhaluje konečně v evropské specifikaci.

Prošel kompletní modernizací přední i zadní části včetně světel s využitím LED technologie. Novinkou je příplatkový zadní spoiler.

V interiéru mohou být analogové přístroje nahrazeny novou 12palcovou digitální přístrojovkou, jež nabízí tři režimy zobrazení normal, sport a track. Upoutala mě čalouněná středová konzole i sedadla s ručním prošitím.

Upraveny jsou kliky dveří nebo hliníkové ovladače na palubce. Za příplatek je nabízen speciální volant i aplikace FordPass pro komunikaci s chytrými mobily. Ta umožňuje díky Ford SYNC na dálku ovládat zámky dveří, startování a určí vám také polohu Mustanga.

Potěší nabídka bezpečnostních asistentů. Modernizovaný sporťák může disponovat přednárazovým systémem s detekcí chodců, sledováním únavy řidiče, varováním při opuštění jízdního pruhu a kontroluje vzdálenost od vpředu jedoucích vozů.

Standardem je čtyřválec 2.3 EcoBoost. I ten prošel inovačním procesem a disponovat má výkonem 290 koní.

Optimalizovaný pětilitrový osmiválec, nabízí vyšší kompresní poměr a lepší dynamiku. Musím dodat, že při nižší spotřebě paliva. Evropská verze má pod kapotou 450 koní. Chlubí se aktivním výfukovým systémem upravujícím jeho zvuk.

Obě jednotky Ford Mustang mohou spolupracovat s modernizovaným šestistupňovým manuálem s dvoukotoučovou spojkou a dvouhmotovým setrvačníkem nebo novým desetistupňovým automatem.

Pětilitrová motorizace může být v rámci paketu Performance osazena adaptivními tlumiči MagneRide, jimiž dosud disponovalo pouze Shelby GT350. Více informací se dozvíme na IAA ve Frankfurtu. I tak je na Mustanga úchvatný pohled. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Newspress a Ford