Nové SUV BMW X3 xDrive: První seznámení s bavoráckou čtyřkolkou..!

04.12.2017 08:35

Mám za sebou první kilometry s novou generací bavorácké "ixtrojky." Narostla kromě výšky všemi směry včetně rozvoru, ten je delší o téměř pět a půl centimetru, tedy v kabině je místa na rozdávání.

Interiér je luxusní, cítil jsem se tady jako v prémiovém sedanu. Na tom si inženýři automobilky dali jako vždy záležet. Jenom v menu infotaitmentu to chce do startu trošku trpělivosti. Ale je to síla zvyku.

Řízení má potřebnou odezvu a lehkost. Řekl bych, že pádla pod volantem byla pro mě zbytečností, osmistupňový automat od ZF řadí naprosto dokonale a podvozek nemá chybu. Odhlučnění kabiny a filtrace nerovností je vzorová.

Během BMW Evolution Road Show jsem si vyzkoušel tři motorizace, z toho dva čtyřválcové dvoulitry. Ovšem šestiválec BMW X3 30d s 265 koňmi pod kapotou, to byla jízda a zvuk linoucí se z koncovek! Jarní vánek, ale na hrad jsem nemířil. Jeli jsme v koloně na Vítkovsko, se zastávkou na občerstvení v Heiparku Tošovice.

Polní cesty, terén i bláto, to "ixtrojka" zvládala úžasně i bez asistentů, vždyť je to čtyřkolka xDrive. A s lehkou nohou na plynu jde všechno samo, nezkušeným řidičům ale určitě pomohou. Zpátky potom přes Fulnek a po dálnici, paráda. Tři hodinky, které stály zato. V únoru nebo březnu se můžete těšit na redakční test.

Na našem trhu se začne BMW X3 nabízet celkem s pěti motorizacemi, a standardní cenou od 1.298.700 korun. Základem je benzinové provedení 20i s výkonem 184 koní, následuje model 30i, ten disponuje 252 koňmi. Na vrcholu pak stojí šestiválec M40i, pod kapotou má schovaných 360 koní. Níže vidíme všechny tři generace "ixtrojky."

Dieselové agregáty zahrnují čtyřválec 20d 190 koní i výše zmiňovaný řadový šestiválec 30d. U všech uváděných provedení je pohon všech kol ve standardu. Vrcholem bude "sportovec" BMW M40i s 21palcovými koly, zadním spoilerem i čtyřmi koncovkami výfuků. Nejmenší kola nového "esúvéčka" mají průměr 18 palců.

Nová "X3" narostla ve všech směrech, mimo výšky (-2 mm). Na délku tak má 4.716 (+59 mm), je širší o 16 mm. Auto má o 54 mm větší rozvor náprav, respektive 2.864 milimetrů. Zvláště je to poznat vzadu, na zadních sedadlech je nadbytek místa a zavazadelník má 550 litrů, naložíte tam hromadu věcí.

A ještě něco, vzhledem k tomu, že dvoulitrový dobře vybavený Kodiaq je téměř za cenu bavorácké "ixtrojky," doporučuji novinku vyzkoušet. Z mého pohledu je navíc jízdně daleko vyzrálejší a dokonalejší než škodovka. BMW totiž jede prémiovou ligu. Jirka Hyner