Nová generace Toyoty Auris přijíždí...

24.05.2010 09:13

Po premiéře v Ženevě se nová generace Toyoty Auris uchází o naši přízeň. Jaká je ? Dokonalejší, úspornější a hlavně levnější ! Ale postupně, přibližně 300 najetých kilometrů během víkendu, po mnohdy rozbitých silnicích regionu, napovědělo mnohé o vlastnostech nového Aurisu. Oceňuji měkce naladěný podvozek, který ovšem nenaklání nijak významně v zatáčkách karosérii. Dále, kvalitně zpracovaný interiér i do ruky padnoucí tříramenný volant. Dobře jsou tvarovaná přední sedadla. Nová optika hlavních budíků je opravdu vydařená. Méně se mi líbilo slabé oranžové podsvícení audia a digitální klimatizace. Jinak prostoru a odkládacích míst,  je ve voze dostatek. Praktická je schránka na dvoje brýle mezi slunečními clonami, ta se hned tak nevidí. Kabina je výtečně odhlučněna a motor není téměř slyšet, výkon benzínové 1.6 mě potěšil. Slušných 97 kilowat, je k téměř 1300 kilo vážící Toyotě ideální. Základ s benzínovou 1.33 je pro klidnější jízdu. Kolem tří tisíc otáček, se potom mění v docela dravou šelmičku!  A co spotřeba..? Palubní počítač mi ukazoval v průměru, něco pod hranicí 7 litrů naturalu. Až si 1.6 sedne, bude to o nějaké to deci méně, záleží samozřejmě na stylu jízdy řidiče, majitele. V porovnání s předešlou generací se zlepšila odezva řízení, je citlivější. Manuální šestikvalt řadí precizně po krátkých drahách. Závěrem musím uznat, že to bylo příjemné svezení. Potěšující je akční cena, která se v těchto dnech dostala pod hranici 300 tisíc korun a to je na povedené auto nižší střední třídy , více než příjemné.