New VW Sharan přijíždí...

03.09.2010 09:17

Je to neuvěřitelné, ale předešlá generace MPV Sharan se vyráběla od roku 1995. O rok později dostala jednotku 2.8 V6 a pohon 4x4. První facelift přišel v roce 2000, další modernizace potom o čtyři roky později. Na letošním autosalonu v Ženevě představila německá automobilka konečně nástupce. Přiznám se, že ve Švýcarsku byla spousta zajimavějších aut a novináři si novinky moc nevšímali, možná i proto, že mimo bohatého občerstvení působila expozice VW celkem nevýrazně. Ale pojďme k autu. První věcí, která se mi na MPV líbí, je dvojice praktických posuvných dveří. Po usednutí za volant cítíte snahu značky, vdechnout zde pocit a pohodlí vozů střední třídy. Preciznost, kvalitní materiály a prostornost, tak bych asi ohodnotil interiér. Pod kapotou může mít nový majitel tři motorizace - 1.4 TSI / 110kW, nebo motor 2.0 TDI ve dvou výkonových verzích 103kW a 125kW. Diesly je možno kombinovat s převodovkou DSG. Všechny jednotky mají systém start-stop, který šetří palivo především na křižovatkách. Nedávno jsem se setkal s řidičkou Toyoty, která mi říká, neviš co to může být, na semaforu mi to vždycky "Scípne"? Já ji odpověděl, to je systém spoření paliva. Japonci s touto fintou přišli jako první. Tedy přátelé, proč neušetřit nějaké to deci Naturalu. O dvojici posuvných dveří jsem už mluvil, tedy podívejme se na základní provedení 1.4 TSI Trendline za 659.600 korun. Ve výbavě má 7 airbagů, ESP, poloautomatickou klimatizaci Climatic, palubní počítač, el.okna, el.ruční brzdu i střešní nosič. Praktický paket pohodlí za 12.700,- Kč, přidá parkovací senzory vpředu i vzadu, tempomat a palubní počítač Plus s více funkcemi. První vozy se dostanou k českým zákazníkům během října.