Francouz 3008 z rodiny Peugeotů - více místa a více zábavy...

12.07.2010 17:15

Prostorný, pohodlný a výborně odhlučněný, tak to jsou přívlastky crossoveru postaveném na podvozkové platformě modelu 308. Po usednutí za volant, mě zaujal středový tunel ve stylu Range Roveru. Řidiči silnějších postav ho budou možná proklínat, ale mi nijak nepřekážel. Po otočení klíčku, vyjel z kapličky před čelním sklem displey, na který se promítají důležité údaje, alespoň nemusím sledovat analogový rychloměr, říkám si. Chvilku mi trvalo zvyknout si na elektronickou ruční brzdu, ale je to opravdu věc názoru. Dvoulitrový motor HDI šlapal jako hodinky. Dokonalé odhlučnění by mu asi záviděli všichni majitelé Audi A4. Slušně tady hraje audio, šestice reproduktorů je pro normálního smrtelníka plně dostačující. Ovládání, bych ale přesunul přímo na volant. V tomto případě je vidět, kde automobilka šetřila. A co jízda samotná ? Palubní počítač mi ukazoval průměrnou spotřebu kolem 6 litrů nafty na sto kilometrů. Překvapením byl pro mne přesný šestikvalt. Na testování mám svou speciální silnici, kde si každé autíčko prověřím. A jak obstálo ? Kdybych hodnotil jako učitel ve škole, tak by to byla lepší dvojka. Peugeot držel přes svou větší výšku karosérie, velmi dobře stopu a když u toho člověk nepoužívá brzdy a jen podřazuje, je to bezva svezení. Co dodat závěrem ? 3008 je auto, které mě opravdu bavilo ! Odsouvací elektrická střecha, parkovací asistent, sklopná vnější zrcátka, stabilizační systém, atd....Postavit tohleto prostorné, rodinné přibližovadlo se zavazadelníkem o objemu 432l na platformě 407,  by asi přineslo ještě klidnější chování podvozku na nerovnostech, ale to už by nebyla startovací cena na 443 tisících korunách se 120 koňovou jednotkou o objemu 1.6l. Domluvte si testovací jízdu u Auto Tichý,  za svezení s rodinou, to určitě stojí. Pokud to máte do Ostravy - Vítkovic daleko, navštivte dealera značky, někde ve Vašem okolí. Berte mé hodnocení jako absolutně nezávislé. PR článek. Jirka Hyner