FORD FOCUS COMBI 1.6 Ti-VCT 105 koní: Nejlepší kombi na českém trhu v poměru cena - hodnota..!

28.08.2017 14:55

Motoristé, přátelé, přináším další výsledek testování. Hned v úvodu musím říct, že tolik příjemných pocitů jsem v autě za necelých 320 tisíc už dlouho nezažil. Ford v těchto dnech nabízí za cenu 5dv. hatchbacku, praktickou verzi kombi. Navíc mě zajímal klasický atmosférický motor automobilky, jenž jsem nikdy nevyzkoušel.

První milé překvapení mě čekalo hned po usednutí za volant "v kůži." Perfektně mi padl do ruky. Autíčko mi zahrálo uvítací melodii a v kapličce se na displeji rozsvítil Ford. Palubní počítač včetně Eco módu ukazoval doporučené zařazení rychlostního stupně, středový tunel je jakoby natočený k řidiči, vypadá prakticky. Rádio s CD mechanikou má 6 reproduktorů, musím ocenit solidní zvuk. Ovládání manuální klimatizace vypadá "dospělácky," no a vnitřní kličky pro otevření dveří jsou z leštěného hliníku.

Na středovém tunelu nechybí schránka. Asi bych si doplatil 3.200 korun za středovou loketní opěrku. Ta mi tady prostě chybí.

Ještě seřídit výšku volantu, nastavit vnitřní i vnější zpětná zrcátka. Startuji klasický čtyřválec, jenž nádherně, téměř neslyšně přede, řadím a jedu směr Beskydy. Manuální pětikvalt je naprosto přesný a dokonalý. Řadička je výškově v ideální poloze, z mého pohledu jde o skvělou práci konstruktérů.

Ve Focusu sedím asi po čtyřech letech, proč to říkám? Protože v autě nižší střední třídy nenajdete lepší podvozek tak dokonale sladěný s řízením.

Ford má totiž vzadu víceprvkovou nápravu, o kterou konkurenti přišli v rámci úspor automobilek už před pár lety. Řídilo se mi s velkou radostí. Auto jede kam zatočíte tak ochotně hm..., zadní část neodskakuje, tedy další milé překvapení. Navíc vůz obouvá špičkové pneumatiky Michelin Energy.

Zastavil jsem se až těsně pod majestátným vrcholem Radhoště a začal fotit. Přátelé, při otevření pátých dveří se rozsvítila koncová světla i nasvětlený zavazadlový prostor, kde je také 12V zásuvka. Zadní dveře mají dvě pořádná madla, a tak v jakékoli poloze půjdou dobře zavřít bez toho, abych se umazal.

A co jízda a spotřeba? Předjíždění nebyl žádný problém, stačílo podřadit na čtverku, či na trojku a odměnou mi byl nádherný zvuk "pořádného" čtyřválce. Pravda s turbem je to o "dvě sekundy" rychlejší, ale díky. Tady hovoří jasně cena pro "atmosféru!" Mimochodem protáhl jsem i stejný Focus s EcoBoostem 1.5-litru 150 koní, ale to už bych byl na ceně 450 tisíc. Milí čtenáři, málem bych opomenul objem zavazadelníku, ten my v Česku vždy řešíme. Má pěkných 490 litrů, pod platem jsem našel ještě dojezdovou rezervu.

A teď něco ke spotřebě. Celé tři dny jsem jezdil za cca 7 litrů Naturalu. Po návratu z Beskyd mi palubní počítač ukazoval dokonce 6.9 l na sto kilometrů. Musím dodat, že motor byl úplně syrový, když jsem ho přebíral měl najeto 2 kilometry.

Třemi slovy Ford Focus Kombi 1.6 s proměnlivým časováním ventilů je "auto jedna báseň." K mé úplné spokojenosti bych využil praktických doplatkových prvků, vedle zmiňované loketky ještě sadu Style s ledkovými předními i zadními světly a mlhovkami. Přidal bych paket Audio 2 s multifunkčním barevným displejem, systémem Sync, Emergency Assist, Bluetooth a couvací kamerou. Ta je večer nebo v zimě praktická. Vše za 27.600 korun. Asi bych také přiobjednal vyhřívaný volant za 3.900 korun.

Jsem vlastníkem staršího Berlinga, a testování Focusu mě tak nalomilo, že o něm teď silně uvažuji. Sportovní tradici značky, vychytaný podvozek i motor, rozumné ceny dílů a servisu hned tak někdo mimo Fordu nenabízí.

Je to nejlepší kombi v poměru cena-užitná hodnota na českém trhu? Podle mě rozhodně ano. Jirka Hyner