BMW M5 2018: Osmiválcový sportovec 4.4-litru s výkonem 600 koní (VIDEO)..!

22.08.2017 11:24

Čerstvě odhalená novinka bavorské značky má vše co bych očekával. Adaptivní podvozek, pořádný motor s převodovkou od ZF, pohon všech kol, špičkové brzdiče i mimořádně komfortní interiér.

Adaptivní hliníkové šasi s dvojitými předními lichoběžníky a pětiprvkovými závěsy vzadu disponuje systémem Variable Damper Control s módy Comfort, Sport a Sport Plus. K ovládání slouží dvě tlačítka na koženém volantu.

Interiér je čalouněn kůží Merino. Řidič se spolujezdcem patrně ocení elektrický ovládané sedačky. V příplatkové výbavě najdeme multifunkční anatomické s dokonalejším bočním vedením.

Srdcem bavorácké M5 je vidlicový osmiválec 4.4-litru TwinPower. Jednotka prošla optimalizací, má upravené chlazení a vstřiky pracují při vyšším tlaku. Výsledným efektem je rovných 600 koní. Nadupané stádo se může pochlubit úžasným točivým momentem s hodnotou 750 Nm v 1.800 až 5.600 otáčkách za minutu!

Motorizace spolupracuje s osmistupňovým M Steptronicem, jenž umožňuje sekvenční řazení voličem na středové konzole, případně páčkami pod volantem. Elektronický systém pohonu všech kol xDrive je vybaven centrální vícelamelovou spojku. Aktivní zadní diferenciál lze uzamknout v rozmezí 0-100 procent. V módu M Dynamics si lze "zadriftovat," umožňuje totiž kontrolovaný drift. Elektronická stabilizace DSC je vypínatelná. Vše umocňují dvě dvojité koncovky výfuku, mají i klapky pro zmírnění zvuku ve městě.

Bavorácká M5 udělá stovku za 3.4 s. Elektronicky omezená maximálka činí 250 km/h, ale za příplatek můžete jezdit až 305 km v hodině. Kombinovaná spotřeba činí 10.5 litru na 100 km. K maximálnímu odlehčení karoserie pomohla hliníková kapota i střecha z plastů vyztužená uhlíkovými vlákny. Novinka váží jen 1.855 kg.

A co bezpečnost? Standardní vrtané kotouče s modrými třmeny mohou za příplatek nahradit karbon-keramické (zlaté), ušetří se tak dalších 23 kilo. Nejnovější model BMW jezdí standardně na „devatenáctkách,“ dvacítky jsou za příplatek. V Německu si svého bavoráka automobilka cení na 117.900 eur.

First Edition potom nabídne exkluzivních 400 kusů za 137.400 eur. Po výstavní premiéře na autosalonu ve Frankfurtu se ke klientům nové bavorácké „pětkové emko“ dostane patrně na jaře 2018. Jirka Hyner

 Zdroj a foto: Newspressusa a BMW